Маслонасос СМД-14 належить до односекційного типу. На його чавунному корпусі закріплена об'ємна кришка і всмоктуючий патрубок. Провідна і відома шестерні мають місця установки у вигляді розточок у корпусі насоса. Для зменшення тертя у веденої шестірні є втулка з бронзи.
Насосний вузол за допомогою лапок встановлений внизу блоку-картера двигуна. Валик насоса із закріпленою провідною шестернею обертається в двох втулках, одна з яких запресовується у корпус, а інша - у кришку. Провідною і відомою шестернями утворюється зубчаста пара, і друга з них просто обертається на пальці, який запресований у корпус насоса.
Обертання шестерень створює вакуум на вході, що засмоктує картера масло за допомогою мастилозаборнику зі знімною сіткою і впускного патрубка.
Одночасно шестерні створюють на виході тиск, що нагнітає масло у систему змащення дизеля за допомогою патрубка, прикріпленому до вихідного отвору корпусу. У місці з'єднання патрубка і корпус насоса встановлений запобіжний клапан, відтаровані на тиск 0,65-0,75 МПа. Він контролює підвищення тиску у контурі при неповністю прогрітому двигуні.
Приводну шестерню кріплять на хвостовик ведучого валика масляного насоса за допомогою шпонки і гайки.