Даний масляний насос встановлений на дизельних моторах Д-144, які стоять на тракторах Т-40. Цей односекційний насос відноситься до шестерневого типу і закріплюється на передньому листі мотора. Ведену шестерню насоса приводить в дію ведуча шестерня, що є частиною колінчастого вала двигуна.
За насосом в масляному контурі розташовується редукційний клапан, яким проводиться регулювання та підтримка стабільності тиску у мастильній системі. Він встановлюється з правої сторони картера двигуна і виставляється на тиск 4,7-5,2 кг / см2.
Коли тиск мастила перевищить норму, кулька, стиснувши пружину, відійде і відкриє шлях, по якому масло частково зіллється у картер дизеля. Для очищення моторного мастила є масляний фільтр зі змінними фільтрами-елементами.
Завдання мастильної системи полягає в тому, що маслонасос через приймач втягує мастило з піддона картера і по редукційному клапану нагнітає у масляний фільтр, а також послідовно у масляний радіатор.
Щоб здійснювати контроль тиску у мастильній системі, передбачений манометр. На повністю прогрітому двигуні, на режимі номінальних обертів тиск повинен бути у межах 1,5-3,5 бар.