Основна функція подкачуючого насоса складається в подачі пального, що зберігається в баку, через фільтр грубої і тонкої очистки та далі до впуску паливного насоса високого тиску. Насоси підкачування універсальних паливних насосів багатьох дизелів відносяться до поршневого типу, і розташовуються на корпусі насоса високого тиску зовні. Їх приводить у дію ексцентрик кулачкового вала ПНВТ.
Підкачування становить корпус, поршень з пружиною, штовхач зі стрижнем і пружиною, впускний і випускний клапана. Коли поршень рухається до верху під впливом кулачка, штовхача і стержня, пальне відкриває клапан і прямує з надпоршневого обсягу на вхід ПНВТ. Коли ж штовхач сходить з ексцентрика, поршень зусиллям пружини починає переміщення до низу, і це буде створювати в надпоршневій порожнині розрідження, а під ним тиск зростатиме. В таких умовах відкривається клапан впуску, і пальне буде засмоктуватися в простір над верхньою кромкою поршня, а паливо під поршнем нагнітатися, протікаючи по фільтру тонкої очистки, в порожнину ПНВТ. Поршнева пружина підбирається з такою пружністю, щоб величина тиску палива в системі дорівнювала 1,5 МПа (15 кгс / см2).