Привід водяної помпи ЯМЗ-238 здійснюється за допомогою клиновидного ременя, який охоплює два шківа, один з яких закріплений на кінці колінвалу мотора і є провідним, а другий - ведений, на валику насоса системи охолодження мотора.
Чавунний корпус відцентрової помпи, виготовлений методом лиття, входить в систему охолодження, де до неї приєднано нижній бачок радіатора охолодження за допомогою спеціального патрубка.
Зверху корпусу помпи встановлений ніпель, який за допомогою рукава з'єднаний з перепускний трубою. У задній торцевій зоні валика водяної помпи закріплено відцентрове колесо (крильчатка), яке також виконано з чавуну. Крильчатка кріпиться на валу за допомогою ковпачкової гайки і шайб для надійності.
Крім згаданих тут вузлів і деталей, цей рідинний відцентровий насос має в безлічі і інші невеликі рухливі деталі, причиною поломки яких, або передчасного зносу може стати що виникає на них при експлуатації накип. Він часто є наслідком заливки в систему охолодження жорсткої води. Якщо накипу буде занадто багато, то можна вивести з ладу всю систему охолодження транспортного засобу, в тому числі і насос.